Námestie mieru 2, 080 01 Prešov, IČO: 37870475
  • Anglická verzia
  • Nemecká verzia
  • Francúzska verzia
  • Poľska verzia
  • Ruská verzia
  • Maďarská verzia
  • Ukrajinská verzia
  • Rusínska verzia
Textová verziaMapa stránkyTlačiť Odoslať RSS logo stránky youtubelogo portálu Twitterlogo portálu Facebook

Dôležitý oznam!

Práve sa nachádzate na starom webovom sídle Prešovského samosprávneho kraja po-kraj.sk, ktorý slúži na archívne účely.

Všetky aktuálne informácie nájdete na novej adrese: www.psk.sk
 

 

 
Späť

Kompetencie pracovných pozícií

Kompetencie pozícií v rámci odboru SO pre IROP

Kompetencie pre dané pozície v rámci oddelení odboru SO pre IROP:

Vedúci Odboru SO pre IROP

V spolupráci s RO na úrovni SO zodpovedá v súlade s platnou zmluvou o vykonávaní časti úloh riadiaceho orgánu sprostredkovateľským orgánom za

  • zabezpečenie a koordináciu činnosti v nasledovných oblastiach:
    • a) programovania,
    • b) monitorovania a hodnotenia,
    • c) implementácie projektov,
    • d) auditov, kontroly a certifikačného overovania,
    • e) informovania a komunikácie,
    • f) iných prierezových oblastí
  • zabezpečenie dokumentácie a podkladov, ktoré sa týkajú postupov SO v zmysle požiadaviek RO a vyplývajú z potrieb implementácie špecifických cieľov
  • prípravu zmluvy PSK a RO pre IROP – zabezpečenie stanovísk k navrhovanej zmene zmluvy a k opravám v zmluve
  • koordináciu a schvaľovanie vzdelávania podriadených zamestnancov
  • koordináciu a kontrolu zadávania, zberu, evidencie a aktualizácie údajov v ITMS 2014+
  • návrh odborných hodnotiteľov v súlade s platným IMP
  • prijatie opatrení na predchádzanie vzniku konfliktu záujmov v zmysle zákona o príspevku z EŠIF
  • prijatie opatrení na odstránenie nedostatkov zistených pri kontrole výkonu úloh SO pre IROP
  • uchovávanie všetkých dokumentov týkajúcich sa výkonu delegovaných právomocí v súlade s platným zákonom o archívoch a registratúrach
  • dodržiavanie lehôt na vykonanie jednotlivých úloh písomne stanovených RO, alebo vyplývajúcich z právnych dokumentov IROP predseda PSK štatutárny zástupca SO pre IROP
  • plnenie ďalších povinností vyplývajúcich z čl. 5 Zmluvy o vykonávaní časti úloh
  • zabezpečenie odbornej agendy odboru spojenej so sprístupňovaním informácií v zmysle zákona č. 546/2010 Z. z. v platnom znení

Oddelenia implementácie projektov

Projektový manažér 1(PM1)

ZODPOVEDÁ za: 

  • riadenie a koordináciu činností OIP v zmysle IMP SO pre IROP
  • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizácia údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+ za zverený úsek
  • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa projektov z písomnej a mailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM
  • vytváranie evidencií súvisiacich s implementáciou projektov
  • spracovanie informácií o podaných podnetoch na preverenie podozrení z porušení právnych dokumentov pre IROP, trestných oznámení alebo konaniach orgánov činných v trestnom konaní

V súlade s lehotami a procesmi popísanými v IMP SO pre IROP a usmerneniami CKO

  • vykonávanie formálnej vecnej a administratívnej kontroly dodržiavania pravidiel SR a EÚ pri obstarávaní tovarov, služieb, stavebných prác a súvisiacich postupov, pri ktorých kontrole musia byť zohľadnené princípy a postupy stanovené zákonom o verejnom obstarávaní a postupov pri obstaraní zákazky, na ktorú sa ZVO nevzťahuje
  • kontrolu vecného súladu predmetu obstarávania, návrhu zmluvných podmienok a iných údajov so schválenou ŽoNFP a účinnou zmluvou o NFP a to ako súčasť kontroly VO, kontroly obstarávania alebo ako súčasť kontroly ŽoP (okrem výnimky „Kontrola VO v rámci schvaľovacieho procesu ŽoNFP“).
  • kontrolu dodatkov zmlúv súvisiacich s predmetom VO

SPOLUPRACUJE s:

  • ORK pri spracovaní dokumentácií súvisiacich s Výzvou na predkladanie PZ, posudzovaním a hodnotením PZ, vytváraní evidencií súvisiacich s implementáciou IROP
  • PM, dlžníkom a subjektmi zapojenými do riešenia nezrovnalostí
  • RO, orgánmi a subjektmi v oblasti VO v zmysle platných dohôd a platného Systému riadenia EŠIF
  • MTP/KACO pri vytváraní evidencií súvisiacich s implementáciou projektov
  • orgánmi činnými v trestnom konaní pri podozrení z protiprávneho konania

Projektový manažér 2 (PM2)

ZODPOVEDÁ za:

  • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizácia údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+
  • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa nezrovnalostí z písomnej a mailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM

V súlade s lehotami a procesmi popísanými v IMP SO pre IROP

  • príjem, registráciu a administratívne overenie projektových zámerov
  • spoluprácu s predkladateľom PZ, výzva na doplnenie, vysvetlenie PZ, informácie pre predkladateľa PZ § vypracovávanie príslušných KZ až po postúpenie projektového zámeru na hodnotenie
  • príjem a registrácia zmluvy o poskytnutí NFP, dodatku ku zmluve o poskytnutí NFP v povinných registratúrnych systémoch PSK
  • vykonávanie formálnej a vecnej kontroly projektov (žiadostí o platbu) a kontroly na mieste projektov v súlade s platnou legislatívou
  • nahlasovanie podozrení na nezrovnalosti MNZR
  • administráciu zmenových konaní schválených projektov podľa právnych dokumentov IROP
  • monitorovanie projektov a ich udržateľnosti v zmysle právnych dokumentov IROP, vrátane kontroly monitorovacích správ, informácií a údajov o realizácii projektov

SPOLUPRACUJE:

  • s MTP/KACO pri vytváraní evidencií súvisiacich s implementáciou projektov
  • pri spracovaní informácií o podaných podnetoch na preverenie podozrení z porušení právnych dokumentov pre IROP, trestných oznámení alebo konaniach orgánov činných v trestnom konaní s oprávnenými osobami

Projektový manažér 3 (PM3)

ZODPOVEDÁ za:

  • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizácia údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+
  • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa projektov z písomnej a mailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM

V súlade s lehotami a procesmi popísanými v IMP SO pre IROP

  • riešenie nezrovnalostí zistených SO pre IROP a ďalšími subjektami SR a EÚ zapojenými do riadenia kontroly štrukturálnych fondov a to najmä na základe: vykonaných kontrol, auditu, činnosti OLAF, doručeného právoplatného uznesenia o začatí trestného stíhania, certifikačného overovania a kontroly vykonanej PJ, informácií od prijímateľa, partnera, resp. tretieho subjektu
  • vedenie evidencií zistených nezrovnalostí v zmysle požiadaviek RO a CKO
  • vypracovanie, zaevidovanie a predloženie správy o zistenej nezrovnalosti
  • monitorovanie vývoja nezrovnalostí, zaznamenávanie zmeny stavu i v ITMS2014+ a aktualizovanie SoZN v rámci administratívneho stavu
  • vykonávanie úkonov v oblasti finančných vzťahov pri vrátení NFP a prípravy podkladov pre RO v rámci vykonávania úkonov smerujúcich k vysporiadaniu vzťahov
  • navrhovanie účinných nápravných opatrení na odstránenie vzniknutej nezrovnalosti a predchádzanie vzniku ďalších nezrovnalostí, resp. rozšírenie prešetrenia nezrovnalosti na úrovni SO pre IROP na všetky operácie/projekty/výdavky, ktoré by mohli byť nepriaznivo ovplyvnené a bezodkladné prijatie účinných nápravných opatrení v uplatňovaných postupoch systémom riadenia a kontroly

SPOLUPRACUJE s:

  • MTP/KACO pri vytváraní evidencií súvisiacich s implementáciou projektov
  • PM, dlžníkom a subjektami zapojenými do riešenia nezrovnalostí
  • RO, orgánmi a subjektami v oblasti VO v zmysle platných dohôd a platného Systému riadenia EŠIF
  • orgánmi činnými v trestnom konaní pri podozrení z protiprávneho konania

Manažér kontroly verejného obstarávania (MKVO)

ZODPOVEDÁ za:

    • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizácia údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+
    • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa projektov z písomnej a mailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM v súlade s lehotami a procesmi popísanými v IMP SO pre IROP a usmerneniami CKO
    • vykonávanie formálnej vecnej a administratívnej kontroly dodržiavania pravidiel SR a EÚ pri obstarávaní tovarov, služieb, stavebných prác a súvisiacich postupov, pri ktorých kontrole musia byť zohľadnené princípy a postupy stanovené zákonom o verejnom obstarávaní a postupov pri obstaraní zákazky, na ktorú sa ZVO nevzťahuje
    • kontrolu vecného súladu predmetu obstarávania, návrhu zmluvných podmienok a iných údajov so schválenou ŽoNFP a účinnou zmluvou o NFP a to ako súčasť kontroly VO, kontroly obstarávania alebo ako súčasť kontroly ŽoP (okrem výnimky „Kontrola VO v rámci schvaľovacieho procesu ŽoNFP“).
    • kontrolu dodatkov zmlúv súvisiacich s predmetom VO

SPOLUPRACUJE s:

    • MTP/KACO pri vytváraní evidencií súvisiacich s implementáciou projektov
    • RO, orgánmi a subjektami v oblasti VO v zmysle platných dohôd a platného Systému riadenia EŠIF · s orgánmi činnými v trestnom konaní pri podozrení z protiprávneho konania
    • prijímateľom NFP pri spracovaní podkladov pre VO a procese VO do jeho ukončenia

Oddelenie riadenia a koordinácie

Manažér Programovania/ Manažér pre metodiku (MP/MM) (vedúci oddelenia)

ZODPOVEDÁ za: 

  • riadenie a koordináciu činností ORK v zmysle IMP SO pre IROP
  • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizáciu údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+ za zverený úsek
  • zabezpečenie evidencie, písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa projektov z písomnej a emailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM
  • zabezpečenie prípravy a aktualizácie relevantných častí opisu systému riadenia a kontroly v častiach týkajúcich sa RIÚS
  • zabezpečenie dostatočnej auditnej stopy a uchovanie všetkých dokumentov súvisiacich s implementáciou IROP minimálne do lehoty určenej IMP
  • vypracovanie, aktualizáciu a schvaľovanie zmien IMP SO pre IROP, ktoré sú popísané v časti 2.2 a 2.3 IMP SO pre IROP, ako aj jeho distribúcie
  • vypracovanie harmonogramu výziev SO pre IROP a následne zaslanie na schválenie RO pre IROP; zapracovanie návrhu úprav a aktualizáciu návrhu harmonogramu výziev
  • poskytovanie informácií v oblasti štátnej pomoci, resp. pomoci de minimis získaných na úrovni implementácie projektov v rámci RIÚS podľa požiadaviek a pokynov RO pre IROP
  • určenie podmienok predkladania PZ a definovanie rozsahu povinných príloh na úrovni SO pre IROP
  • za vypracovanie, zverejnenie a aktualizáciu Príručky pre žiadateľa na úrovni SO pre IROP
  • vypracovanie podkladov pre realizáciu a financovanie projektov technickej pomoci SO pre IROP PSK a koordináciu agendy s tým súvisiacej
  • za prípravu plánu vzdelávacích aktivít za zverený úsek

SPOLUPRACUJE s:

  • RO pre IROP, orgánmi a ďalšími subjektami v zmysle platného Systému riadenia EŠIF pri príprave a aktualizácii opisu systému riadenia a kontroly RO pre IROP, RIÚS
  • RO pre IROP na príprave IMP, jeho aktualizáciách, či zmenách v súlade s upravenými postupmi
  • RO pre IROP na tvorbe a aktualizácii relevantných častí riadiacej dokumentácie pre výber a implementáciu projektov prostredníctvom pripomienkovania, či prípravy dokumentov
  • pri riešení otázok štátnej pomoci/pomoci de minimis a ich koordinácii na SO pre IROP a poskytuje súčinnosť MF SR, RO pre IROP resp. ďalším relevantným partnerom pri zabezpečovaní pravidiel štátnej pomoci v súlade s príslušnou legislatívou EÚ a SR
  • RO pre IROP pri definovaní merateľných ukazovateľov v zmysle metodického pokynu k číselníku merateľných ukazovateľov; pri príprave návrhov na doplnenie/ zmenu/ zneplatnenie merateľných ukazovateľov projektov

Manažér technickej pomoci/Koordinátor auditov a certifikačných overovaní MTP/KACO

ZODPOVEDÁ za:

  • zadávanie, zber, evidenciu, poskytovanie a aktualizáciu údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+ týkajúcich sa technickej pomoci
  • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa technickej pomoci z písomnej a emailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM
  • evidenciu údajov o vzdelávaní zamestnancov odboru v elektronickej podobe a sledovanie plnenia plánu vzdelávania
  • vypracovanie a predkladanie stanovísk/pripomienok v rámci príslušných špecifických cieľov k zisteniam a odporúčaniam identifikovaných všetkými kontrolami a auditmi, návrhov opatrení na nápravu nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku, odpočtov plnenia opatrení kontrolnému/auditnému orgánu a na vedomie RO, ak SO pre IROP vystupuje ako samostatne auditovaný / kontrolovaný subjekt
  • predkladanie správ o výsledku všetkých auditov, správ o výsledku vnútorného auditu a následnej finančnej kontroly v zmysle zákona o finančnej kontrole, protokolov kontrol NKÚ, odpočtov plnenia opatrení, predkladanie rozhodnutí a aktov vydaných ÚVO, PMÚ a správ z vyšetrovania OLAF
  • vytvorenie a aktualizáciu katalógu rizík s priradením kontrolných mechanizmov, zodpovednosti a návrhov opatrení a lehôt s cieľom predchádzania, eliminácie, resp. minimalizácie dopadov rizík
  • spracovanie projektov technickej pomoci za SO pre IROP, prípravu podkladov pre realizáciu a financovanie projektov technickej pomoci SO pre IROP
  • dôkladné a kritické prehodnotenie všetkých súvisiacich systémov vnútornej kontroly, u ktorých existuje možnosť, že vystavili SO pre IROP potenciálnemu alebo preukázanému podvodu
  • zabezpečenie plnenia úloh a fungovanie mechanizmov oznamovania podvodov príslušným orgánom

SPOLUPRACUJE s:

  • RO pre IROP, orgánmi a subjektami v oblasti VO v zmysle platných dohôd a platného Systému riadenia EŠIF
  • orgánmi činnými v trestnom konaní pri podozrení z protiprávneho konania

Manažér ITMS/ manažér informovania a komunikácie (MITMS/MIaK)

Zodpovedá za:

  • zadávanie, zber, evidovanie, poskytovanie a aktualizáciu údajov v informačných systémoch RO, PSK a ITMS 2014+
  • zabezpečenie evidencie písomnej a emailovej korešpondencie alebo prenosu údajov týkajúcich sa pridelenej agendy z písomnej a emailovej registratúry do centrálnej registratúry a systému koordinácie a riadenia projektov WeM
  • zverejňovanie dokumentov a informácií súvisiacich s výzvou na predkladanie projektových zámerov na webovom portáli PSK a v ITMS 2014+ v súlade s platným IMP SO pre IROP (výzva, metodika, hodnotiace kritériá, príručka pre predkladateľov PZ, harmonogram výziev a pod.)
  • informovanie a komunikáciu SO pre IROP s pracovnou skupinou pre informovanie a komunikáciu RO pre IROP, poskytovanie informácií na prípravu periodika „Eurokompas“ RO pre IROP, resp. iných publikácií súvisiacich s realizáciou pomoci IROP
  • realizáciu ročných komunikačných plánov, komunikačnej stratégie za IROP na úrovni odboru

Spolupracuje:

  • koordinátorom auditov a certifikačných overení v rámci webového sídla
  • pri zriadení (ešte pred realizáciou prvého vyzvania z IROP) komunikačného formulára, ktorý žiadateľom, prijímateľom, zamestnancom SO pre IROP a širšej verejnosti umožní hlásiť podozrenia na podvodné resp. korupčné správanie v súvislosti s implementáciou projektov IROP („whistle-blow“);
  • RO pre IROP pri vybavovaní žiadostí na opravu nedostatkov, alebo o prístup do zabezpečenej privátnej sieťovej infraštruktúry a do neverejnej časti ITMS 2014+ pre relevantných zamestnancov, ktoré predkladá na kontrolu prevádzkovateľovi ITMS 2014+
  • RO pre IROP na tvorbe a aktualizácii relevantných častí riadiacej dokumentácie pre výber a implementáciu projektov prostredníctvom pripomienkovania, či prípravy
  • RO pre IROP na príprave ročných komunikačných plánov, komunikačnej stratégie za IROP
  • RO pre IROP a jednotlivými manažérmi SO pre IROP pri riešení medializovaných podnetov pre RIÚS a projektov na úrovni SO pre IROP

 

Publikované: 15.01.2009 / Aktualizované: 09.10.2020 HoreTlačiť