Námestie mieru 2, 080 01 Prešov, IČO: 37870475
  • Anglická verzia
  • Nemecká verzia
  • Francúzska verzia
  • Poľska verzia
  • Ruská verzia
  • Maďarská verzia
  • Ukrajinská verzia
  • Rusínska verzia
Textová verziaMapa stránkyTlačiť Odoslať RSS logo stránky youtubelogo portálu Twitterlogo portálu Facebook

 

 
Späť

Kompetencie - informatika

Kompetencie oddelenia informatiky

Úlohou oddelenia je starostlivosť o bežnú prevádzku a podporu technických zariadení pre užívateľov Úradu PSK v ponímaní samotného používania výpočtovej techniky a správy infraštruktúry siete LAN a na nej pripojených zariadení (pracovné stanice, tlačiarne, servery, IP telefóny, ústredňa).

Prevádzka a údržba infraštruktúry IS

Zabezpečuje prevádzku a údržbu technickej infraštruktúry pre informačné systémy Úradu PSK:

  • zabezpečuje prevádzku komunikačnej infraštruktúry siete LAN a pasívnych prvkov
  • zabezpečuje prevádzku existujúcich serverov a aktívnych sieťových prvkov
  • zabezpečuje prevádzku pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky (zapojenej do infraštruktúry LAN ako PC, NTB, tlačiarne, IP telefóny)
  • zabezpečuje nákupy výpočtovej techniky, náhradných dielov a spotrebný materiál (PC stanice, NTB, tlačiarne, telefóny – pevné linky, náhradné diely ako klávesnice, myši, pamäte RAM, disky HDD, USB kľúče, tonery...)

Dostupnosť informačných systémov

Zabezpečuje dostupnosť informačných systémov ako celku a rieši aj ich havarijné stavy na Úrade PSK:

  • zabezpečuje funkcionalitu technických zariadení pre zabezpečenie dostupnosti informačných systémov užívateľom
  • zastrešuje evidenciu, aktualizáciu prístupových práv zamestnancov v Active Directory, zdieľaných diskových priečinkov, emailovej schránky a systému požiadaviek GLPI
  • zabezpečuje na technickej úrovní prevádzku pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky (uvádza do prevádzky – inštaluje OS na PC, NTB, tlačiarne, IP telefóny, wifi siete)

Nasadzovanie konkrétnych bezpečnostných prvkov a komunikačná infraštruktúra

Spolupracuje pri nasadzovaní konkrétnych bezpečnostných prvkov pre jednotlivé systémy a komunikačnú infraštruktúru:

  • posudzuje a kontroluje aktuálnosť vydania aktualizácii pre operačné systémy a aplikácie
  • kontroluje aktuálnosť nasadenia antivírových programov na počítačových systémoch pevne prepojenej s LAN infraštruktúrou Úradu PSK
  • realizuje zálohovanie, obnovu a archivovanie údajov jednotlivých kľúčových systémov
  • aplikuje bezpečnostné opatrenia zadefinované bezpečnostnou politikou (správa firewallu, antivírových programov)

Rozvoj technickej úrovne výpočtovej techniky a technologickej infraštruktúry 

Koordinuje rozvoj technickej úrovne výpočtovej techniky a technologickej infraštruktúry:

  • posudzuje a navrhuje rozvoj komunikačnej infraštruktúry siete LAN
  • koordinuje inováciu pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky

Audio multimediálna technika

 Riadi a obsluhuje audio multimediálnu techniku:

  • hlasovací systém pre zasadnutia ZPSK
  • vytvára súčinnosť pri obsluhe technických prostriedkov multimediálnych zariadení (zasadačky)

Užívateľská podpora 

Zabezpečuje podporu užívateľom formou:

  • zaškolenia pre prvotné oboznámenie so systémami, pripravuje technickú súčinnosť pre oficiálne školenia dodávateľov systémov v zmysle objednávok alebo servisných zmlúv
  • konzultácií v zmysle kompetencií oddelenia pre oblasti informačných technológii
  • prípravy metodík k užívaniu technologických zariadení

Kontakty

Prešovský samosprávny kraj
Odbor informačno-komunikačných technológií
Námestie mieru 2 
080 01 Prešov

Sekretariát: 051 / 70 81 197

E-mail:  it@psk.sk

    

Podpora IKT

  • Podpora SPIN
  • Podpora e-služby
  • Podpora web PSK
  • Podpora pre zmluvy PSK
Publikované: 18.03.2019 / Aktualizované: 30.12.2020 HoreTlačiť