Späť
Kompetencie - informatika
Kompetencie oddelenia informatiky
Úlohou oddelenia je starostlivosť o bežnú prevádzku a podporu technických zariadení pre užívateľov Úradu PSK v ponímaní samotného používania výpočtovej techniky a správy infraštruktúry siete LAN a na nej pripojených zariadení (pracovné stanice, tlačiarne, servery, IP telefóny, ústredňa).
Prevádzka a údržba infraštruktúry IS
Zabezpečuje prevádzku a údržbu technickej infraštruktúry pre informačné systémy Úradu PSK:
- zabezpečuje prevádzku komunikačnej infraštruktúry siete LAN a pasívnych prvkov
- zabezpečuje prevádzku existujúcich serverov a aktívnych sieťových prvkov
- zabezpečuje prevádzku pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky (zapojenej do infraštruktúry LAN ako PC, NTB, tlačiarne, IP telefóny)
- zabezpečuje nákupy výpočtovej techniky, náhradných dielov a spotrebný materiál (PC stanice, NTB, tlačiarne, telefóny – pevné linky, náhradné diely ako klávesnice, myši, pamäte RAM, disky HDD, USB kľúče, tonery...)
Dostupnosť informačných systémov
Zabezpečuje dostupnosť informačných systémov ako celku a rieši aj ich havarijné stavy na Úrade PSK:
- zabezpečuje funkcionalitu technických zariadení pre zabezpečenie dostupnosti informačných systémov užívateľom
- zastrešuje evidenciu, aktualizáciu prístupových práv zamestnancov v Active Directory, zdieľaných diskových priečinkov, emailovej schránky a systému požiadaviek GLPI
- zabezpečuje na technickej úrovní prevádzku pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky (uvádza do prevádzky – inštaluje OS na PC, NTB, tlačiarne, IP telefóny, wifi siete)
Nasadzovanie konkrétnych bezpečnostných prvkov a komunikačná infraštruktúra
Spolupracuje pri nasadzovaní konkrétnych bezpečnostných prvkov pre jednotlivé systémy a komunikačnú infraštruktúru:
- posudzuje a kontroluje aktuálnosť vydania aktualizácii pre operačné systémy a aplikácie
- kontroluje aktuálnosť nasadenia antivírových programov na počítačových systémoch pevne prepojenej s LAN infraštruktúrou Úradu PSK
- realizuje zálohovanie, obnovu a archivovanie údajov jednotlivých kľúčových systémov
- aplikuje bezpečnostné opatrenia zadefinované bezpečnostnou politikou (správa firewallu, antivírových programov)
Rozvoj technickej úrovne výpočtovej techniky a technologickej infraštruktúry
Koordinuje rozvoj technickej úrovne výpočtovej techniky a technologickej infraštruktúry:
- posudzuje a navrhuje rozvoj komunikačnej infraštruktúry siete LAN
- koordinuje inováciu pracovných staníc a ostatnej výpočtovej techniky
Audio multimediálna technika
Riadi a obsluhuje audio multimediálnu techniku:
- hlasovací systém pre zasadnutia ZPSK
- vytvára súčinnosť pri obsluhe technických prostriedkov multimediálnych zariadení (zasadačky)
Užívateľská podpora
Zabezpečuje podporu užívateľom formou:
- zaškolenia pre prvotné oboznámenie so systémami, pripravuje technickú súčinnosť pre oficiálne školenia dodávateľov systémov v zmysle objednávok alebo servisných zmlúv
- konzultácií v zmysle kompetencií oddelenia pre oblasti informačných technológii
- prípravy metodík k užívaniu technologických zariadení