Námestie mieru 2, 080 01 Prešov, IČO: 37870475
  • Anglická verzia
  • Nemecká verzia
  • Francúzska verzia
  • Poľska verzia
  • Ruská verzia
  • Maďarská verzia
  • Ukrajinská verzia
  • Rusínska verzia
Textová verziaMapa stránkyTlačiť Odoslať RSS logo stránky youtubelogo portálu Twitterlogo portálu Facebook

 

 
Späť

Správa o vybavovaní sťažností a petícií v PSK za 1. polrok 2008

Správa o vybavovaní sťažností a petícií za I. polrok 2008.

V priebehu I. polroka 2008 bolo vybavovanie sťažností a petícií v pôsobnosti PSK vykonávané v súlade so zákonom č. 152/1998 Z.z. o sťažnostiach a zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení zákona č. 242/1998 Z.z., pričom postup pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností a petícií v PSK upravujú Zásady vybavovania sťažností a petícií v PSK a okrajovo aj Zásady kontrolnej činnosti PSK, ktoré boli spracované v súlade s predmetnými zákonmi.

V zmysle prijatých „Zásad vybavovania sťažností a petícií v PSK“ vedie centrálnu evidenciu sťažností a petícií v PSK Útvar hlavného kontrolóra PSK (ďalej iba „ÚHK PSK“), ktorý odstupuje prijaté sťažnosti a petície podľa vecnej príslušnosti príslušnému odboru Úradu PSK na šetrenie, resp. sťažnosť vráti v prípade miestnej nepríslušnosti. V prípadoch náročných na prešetrenie na základe písomného požiadania toho, kto sťažnosť prešetruje v súlade s čl. VI. predmetných Zásad, vydávav súlade so zákonom písomný súhlas na predĺženie lehoty na prešetrenie hlavný kontrolór PSK.

ÚHK PSK v súlade s čl. VIII. „Zásad...“ vykonáva šetrenie opakovaných sťažností, t.j. prekontroluje, či pôvodná sťažnosť bola správne vybavená a výsledok kontroly oznámi sťažovateľovi písomne.

V súlade s Plánom kontrolnej činnosti na rok 2008 vykonal ÚHK PSK na jednotlivých odboroch Úradu PSK kontrolu vybavovania sťažností a petícií ako aj plnenia opatrení prijatých na odstránenie nedostatkov a príčin ich vzniku pri vybavovaní sťažností a petícií za I. polrok 2008.

Stav vybavovania predmetnej agendy za I. polrok 2008 je nasledovný:

1. Centrálna evidencia a vybavovanie sťažností jednotlivými odbormi Úradu PSK

Na ÚHK PSK bolo doručených celkom 24 písomných podaní, z toho:

  • 21 podaní označených ako sťažností, z nich 4 anonymných (3 boli šetrené, nakoľko obsahovali konkrétne skutočnosti, nasvedčujúce porušenie právnych predpisov, 1sťažnosť bude slúžiť ako podnet pre ďalšiu kontrolnú činnosť).
  • 4 podania tvorili podnety, oznámenia, dopyty a boli vybavené ako bežná korešpondencia.
  • 3 podania tvorili petície.

Z 21 podaní označených ako sťažností bolo:

  1. 14 vecne príslušných na riešenie PSK, z nich 2 opodstatnené a 12 neopodstatnených.
  2. 1 vecne nepríslušná, ktorá bola zaslaná kompetentnému orgánu na ďalšie riešenie (Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie).

Obsahovo boli sťažnosti podľa jednotlivých odborov zamerané nasledovne:

  • na odbor školstva Ú PSK došlo 9 sťažnosti, pričom 8 z nich bolo neopodstatnených a 1 bola čiastočne opodstatnená.
  • na odbor sociálny Ú PSK došli 4 sťažností, z toho 1 opodstatnená a 3 neopodstatnené.
  • na odbor dopravy Ú PSK došli 3 sťažností, z toho jedna vybavená ako neopodstatnená, 1 ako bežná korešpondencia a jedna ako vecne nepríslušná postúpená inej inštitúcii na vybavenie.
  • na odbor zdravotníctva .Ú PSK došli 3 sťažnosti, z toho 1 vybavená ako neopodstatnená, 1 ako bežná korešpondencia, 1 ako nepríslušná.
  • na odbor organizačný a finančný došlo po 1 sťažnosti, ktoré boli vybavené ako bežná korešpondencia.

ÚHK PSK v súlade so spracovanými zásadami aj v priebehu hodnoteného obdobia poskytoval metodickú činnosť jednotlivým odborom Úradu PSK v oblasti vybavovania sťažností, hlavne poskytovaním podrobných informácií o postupe pri šetrení jednotlivých námietok, forme a podobe výstupných materiálov (zápisníc o riešení sťažností) s dôrazom na dodržiavanie lehôt pri ich vybavovaní.

Zásady vybavovania sťažností a petícií v PSK (spracované ÚHK PSK) sú dobrou metodickou pomôckou, nakoľko komplexne upravujú postup pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností a petícií v PSK.

Kontrolou vybavovania došlých sťažností bolo zistené, že šetrenie sťažnosti vykonávajú zamestnanci na základe poverenia vedúcim odboru. Vybavovaniu predmetnej agendy je na jednotlivých odboroch venovaná náležitá pozornosť, pomocná evidencia sťažnosti je vedená so všetkými náležitosťami, agenda je vybavovaná v lehotách stanovených zákonom.

Za I. polrok 2008 oproti rovnakému obdobiu minulého roka došlo k nižšiemu počtu zaevidovaných celkových podaní o 19, z toho u sťažností vecne príslušných na riešenie PSK došlo k zníženiu o 18 a u vecne nepríslušných došlo k zníženiu o 6 sťažností.

Z uvedeného vyplýva, že sťažovatelia už lepšie ovládajú kompetencie PSK, nakoľko sťažností na obecné, mestské úrady, zdravotné poisťovne sú už zasielané na PSK iba sporadicky.

2. Centrálna evidencia a vybavovanie petícií jednotlivými odbormi Úradu PSK

Na ÚHK PSK boli v centrálnej evidencii vybavovania petícií za I. polrok 2008 zaevidované a prijaté 3 petície, týkajúce sa:

  • výpovedi z nájmu v Župnom dome v Prešove organizáciam, ktoré sú v nájme, aby objekt slúžil pre knižnicu, táto petícia bola zaslaná PSK iba na vedomie.
  • zachádzky spoja č.2 linky 701 421 do obce Hutka. Petícii sa nevyhovelo z dôvodu nízkej frekvencie cestujúcich na tomto spoji.
  • obnovenia diaľkových spojov cez obce Mestisko a Hrabovčík. Bolo uskutočnené pracovné stretnutie zástupcov dopravcu SAD Humenné a.s., poslancov PSK, zástupcov odb.dopravy PSK a zástupcov obcí, na ktorom boli dohodnuté a všetkými zainteresovanými stranami odsúhlasené zmeny CP s platnosťou od 1.8.2008.

Predmetné petície boli vybavené v súlade so zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších zákonov.

Publikované: 28.12.2008 / Aktualizované: 28.12.2008 HoreTlačiť