V dňoch 7. až 10. októbra 2013 sa v Bruseli uskutočnil 11. ročník Európskeho týždňa regiónov a miest známy ako OPEN DAYS, počas ktorého mali účastníci možnosť navštíviť viac ako 100 workshopov.
S cieľom poukázať na význam stratégie Európa 2020, ktorá má Európe prinavrátiť hospodársky rast, slogan OPEN DAYS 2013 znel “Európske regióny a mestá na ceste k roku 2020.“
Semináre sa venovali predovšetkým týmto 3 témam:
Súčasťou OPEN DAYS 2013 bolo aj organizovanie podujatí ako OPEN DAYS University, výstava “100 EUrban solutions“ či veľké množstvo lokálnych podujatí napriek naprieč celou Európou.
Záznamy jednotlivých workshopov možno nájsť ne internetovej stránke: http://ec.europa.eu/regional_policy/conferences/od2013/webstreaming.cfm
V rámci OPEN DAYS 2013 zorganizovala skupina Európskej aliancie workshop pod názvom “Rozvoj kreatívneho turizmu: vytváranie pracovných miest naprieč Európou“. Prostredníctvom tohto seminára predstavili organizátori turizmus ako jeden z nástrojov, ktorý mestám a regiónom môže pomôcť prekonať krízu.
Vytvorenie trvalo udržateľného a kreatívneho turizmu totiž znamená obrovský potenciál pre ekonomický rast, tvorbu pracovných miest v ktoromkoľvek kúte Európy, podporu aktivít malých a stredných podnikateľov, no a zároveň v neposlednom rade prispieva k propagácií miestnych tradícií a kultúry.
V rámci tohto seminára vystúpil z Prešovského kraja Peter Dorčák, predstaviteľ Slovenskej marketingovej asociácie. Vo svojej dynamickej prezentácií zdôraznil dôležitosť zmeny myslenia a inovácií v snahe zlepšiť a naštartovať podnikateľskú sféru. Účastníkom taktiež ponúkol viacero konkrétnych nápadov, ako vytvárať imidž pre svoj produkt, ako úspešne sprostredkovať nápady, či ako prekvapiť turistov nadštandardne kvalitnými službami.
Bližšie informácie: