Námestie mieru 2, 080 01 Prešov, IČO: 37870475
  • Anglická verzia
  • Nemecká verzia
  • Francúzska verzia
  • Poľska verzia
  • Ruská verzia
  • Maďarská verzia
  • Ukrajinská verzia
  • Rusínska verzia
Textová verziaMapaTlačiť Odoslať RSS logo stránky youtubelogo portálu Twitterlogo portálu Facebook

 

 
Späť

Európske voľby: Parlament v audiovizuálnych médiách

"Vy rozhodnete" je hlavným heslom televíznej reklamy Európskeho parlamentu, ktorá sa začala v piatok 8. mája. Jej zámerom je ukázať občanom, že odovzdaním hlasu v európskych voľbách môžu ovplyvniť budúce rozhodnutia, a tým aj budúce televízne noviny. 

 Televízna reklama pre voľby do EP 2009 je vysielaná v 34 jazykoch. Je súčasťou viacerých nástrojov kampane, ktoré zahŕňajú reklamné zvučky pre rádiá, bilbordy, tzv. prenosné "choice boxy" umožňujúce nahrať a zobraziť názory voličov, ďalej internetové stránky, pomôcky pre novinárov ako napríklad tzv. press kit obsahujúci tlačové správy a tiež semináre pre novinárov, ako aj profily na tzv. sociálnych sieťach akými sú Facebook, MySpace a Flickr.

Televízna reklama pre európske voľby bola navrhnutá Generálnym riaditeľstvom pre komunikáciu Európskeho parlamentu tak, aby mohla byť prispôsobená každému národnému publiku v 27 členských štátoch. Je celkovo otitulkovaná a prístupná aj nepočujúcim a nedoslýchavým občanom.

Niektoré národné verzie televíznych reklám využili aj prítomnosť populárnych osôb a zapojili ich do kampane. Ako napríklad v nemeckej verzii vystupuje futbalista Oliver Kahn, speváčka Inka Bause a moderátorka Johanna Klum. V gréckej verzii televíznej reklamy figuruje herec Renos Haralambidis a animátorka Rika Vagianni.

Televízna reklama pre európske voľby ukazuje osoby vo fiktívnom televíznom štúdiu, kde hlásia správy, ktoré by radi počuli. Hlavnou myšlienkou je, že aj keď sú tieto "televízne správy" fiktívne, občania môžu ovplyvniť správy budúcnosti tým, že pôjdu voliť v európskych voľbách svojich poslancov.

Približne 750 občanov 27 národností bolo vybraných pre túto širokú produkciu, v ktorej vystupuje 70 neprofesionálnych hlásateľov televíznych novín. Vystupujúci boli natočení v televíznom štúdiu United Visions v Berlíne vo februári tohto roku.

Európsky parlament sa snažil vytvoriť profesionálny produkt, pre ktorý získal mediálny priestor zadarmo vo všetkých krajinách EÚ a to vďaka dobrej vôli audiovizuálnych médií. Táto televízna reklama bude vysielaná na viac ako 100 televíznych kanáloch.

Z časti aj vďaka spolupráci s Európskou komisiou bude reklama o voľbách do EP zadarmo odvysielaná aj v približne 1000 kinách v Európe počas posledných štyroch týždňov kampane.

Materiál kampane k európskym voľbám 2009 na stiahnutie:

http://www.europarl.europa.eu/elections_2009_package/default.htm

Európsky parlament chce v rámci informačnej kampane pred európskymi voľbami 2009, ktoré sa na Slovensku uskutočnia 6. júna, využiť aj netradičné spôsoby komunikácie a kontaktu s potenciálnymi voličmi. Súčasťou virálnej reklamy prostredníctvom videoportálu YouTube, sú aj reklamné videoklipy: 

  Videoklip si môžete pozrieť na internetovej adrese:

http://www.youtube.com/europeanparliament

Európsky parlament je prvou európskou inštitúciou, ktorá sa rozhodla pre informačnú kampaň s využitím sociálnych internetových sietí.

Publikované: 12.05.2009 / Aktualizované: 11.01.2010 HoreTlačiť