Práve sa nachádzate na starom webovom sídle Prešovského samosprávneho kraja po-kraj.sk, ktorý slúži na archívne účely.
Všetky aktuálne informácie nájdete na novej adrese: www.psk.sk
Dlho očakávané dokončenie kľúčovej križovatky pri ZVL v Prešove sa stalo realitou. Širokej motoristickej verejnosti bola vo štvrtok 13. júla odovzdaná cesta, ktorá pomôže zlepšiť vnútromestskú dopravu v krajskom meste.
Stavba I/68 Prešov – odbočka Škultétyho – ZVL preložka s nadjazdom a napojením na diaľnicu na Košice bola odovzdaná po mnohých komplikáciách takmer po piatich rokoch.
„Som veľmi rád, že dnes môžeme spoločne povedať, že sme na konci tejto dlhej cesty a spoločne prestrihneme pásku, ktorá otvorí zhruba štyri kilometre dlhý úsek, od ktorého si Prešovčania veľa sľubujú. Táto cesta do veľkej miery odkloní tranzit na hlavnom cestnom ťahu z východu na západ mimo centra mesta,“ povedal štátny tajomník ministra dopravy a výstavby SR Viktor Stromček. Ako uviedol, stavba sa realizovala od roku 2012 s viacerými obštrukciami pri verejnom obstarávaní. Križovatka mala byť pôvodne hotová v októbri 2015, avšak pôvodný dodávateľ spoločnosť Hant sa dostala do finančných problémov a stavebné práce sa zastavili. K výmene dodávateľa došlo po vyhlásení mimoriadnej situácie a spoločnej aktivite mesta Prešov a Prešovského samosprávneho kraja. Práce na stavbe sa nanovo rozbehli minulý rok v júni, nový dodávateľ spoločnosť Doprastav, stavbu realizoval počas jedného roka.
„Aj napriek veľkým ťažkostiam, časovému sklzu, sme tento významný dopravný uzol dokončili a dnes je križovatka sprejazdnená. Nesmieme ale zaspať, musíme ísť ďalej, riešenie kritickej dopravnej situácie v meste Prešov ešte nie je ukončené,“ uviedol predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík. Podľa župana úspechom je pripravovaná výstavba D1, prioritnou ale naďalej zostáva rýchlostná cesta R4 medzi Prešovom a Poľskom. „Prišli sme s iniciatívou v rámci ústavného zákona o dlhovej brzde. Verím, že všetci poslanci v národnom parlamente pochopia, že tu nejde o zvyšovanie dlhu, ale znižovanie medziregionálnych rozdielov a zlepšovanie ekonomického prostredia prešovského regiónu. Ak sa uvoľnenie dlhovej brzdy v októbri schváli potrebnými 90 hlasmi poslancov, najneskôr do dvoch rokov sa R4 môže stavať,“ dodal P. Chudík.
Predpokladaná intenzita dopravy na novootvorenom cestnom úseku je približne 13-tisíc až 15-tisíc vozidiel denne. Výrazne by sa mala zlepšiť doprava na Duklianskej či Rusínskej ulici, tiež na Ulici armádneho generála L. Svobodu, a tým aj v rámci celého Prešova.
Celkovo stavba pozostáva z 92 stavebných objektov. Jej súčasťou sú nové križovatky, chodníky, prístupové komunikácie, 9 mostných objektov, 9 oporných múrov a 4 protihlukové steny. Nová okružná križovatka má polomer 34,5 metra a celkovú šírku jazdných pruhov 10,5 metra.
***
V Prešove 13. júla 2017
Daša Jeleňová
hovorkyňa PSK