Prešovský samosprávny kraj eviduje už druhý týždeň zvýšené dopyty ohľadom termínov očkovania druhou dávkou vakcíny AstraZeneca. Sú od občanov, ktorí sú po očkovaní jej prvou dávkou v termíne 11 a viac týždňov a doteraz im nebola doručená pozývacia SMS na podanie druhej dávky. PSK preto zriaďuje špeciálny email určený pre nahlasovanie ľudí čakajúcich na preočkovanie vakcínou AstraZeneca. V blízkej dobe chce na tento účel sfunkčniť aj vlastný registračný systém.
Prešovská župa intenzívne komunikuje s rezortom zdravotníctva v záležitosti týkajúcej sa podávania druhej dávky vakcíny AstraZeneca obyvateľom, ktorí sú v termíne najmenej
11 týždňov od podania jej prvej dávky a doteraz neobdržali zo štátnej čakárne pozývaciu SMS na preočkovanie. S týmito dopytmi sa občania aktuálne najviac obracajú aj na call centrum, ktoré župa pre potreby podávania informácií o očkovaní zriadila, pričom ide o stovky dopytov denne.
PSK sa iniciatíve rozhodlo zriadiť v tejto súvislosti dočasné emailové konto pre občanov, ktorí sú od podania prvej dávky vakcíny AstraZeneca v termíne 11 a viac týždňov a doteraz im z Národného centra zdravotníckych informácií nebol doručený termín na preočkovanie. Títo občania sa môžu od piatka 21. mája prihlasovať na email: ockovanie_psk@vucpo.sk, kde bude ich dopyt riešený.
V blízkej dobe chce kraj sfunkčniť aj vlastný registračný systém, ktorý bude určený práve občanom čakajúcim na druhý termín podania vakcíny AstraZeneca.
Zriadením dočasného emailového konta a následne registračného systému pre preočkovanie chce prešovská župa promptne vyriešiť akútny problém, ktorý v očkovacej stratégii Slovenska nastal v súvislosti s nedoručovaním pozývacích SMS na podanie druhej dávky vakcíny AstraZeneca.
***
V Prešove 21. mája 2021
Ivana Ondriová
Oddelenie komunikácie a propagácie PSK