Námestie mieru 2, 080 01 Prešov, IČO: 37870475
  • Anglická verzia
  • Nemecká verzia
  • Francúzska verzia
  • Poľska verzia
  • Ruská verzia
  • Maďarská verzia
  • Ukrajinská verzia
  • Rusínska verzia
Textová verziaMapa stránkyTlačiť Odoslať RSS logo stránky youtubelogo portálu Twitterlogo portálu Facebook

 

 
Späť

Žiadosť, návrh, podnet, sťažnosť, iné podanie - postup podania

Informovanie o postupe, ktorý musí povinná osoba dodržiavať pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní, vrátane príslušných lehôt, ktoré je nutné dodržať

Služba umožňuje elektronické podanie pre získanie informácií o postupe, ktorý je potrebný pri podávaní žiadosti, návrhu, podnetu, sťažnosti alebo iného podania.

Popis služby

Otvorená komunikácia s verejnosťou je podmienkou transparentného výkonu samosprávnych funkcií. VÚC je povinný zverejniť informácie o postupe, ktorý musí dodržiavať pri vybavovaní všetkých žiadostí, návrhov a iných podaní, vrátane príslušných lehôt, ktoré je nutné dodržať.

Postup pri dodržiavaní vybavovania žiadostí, návrhov a iných podaní

Všetky žiadosti, návrhy, podnety a iné podania sa posudzujú podľa obsahu.

Z podania musí byť zrejmé:

  • kto ho podáva,
  • akej veci sa týka
  • a čo sa navrhuje.
  • Osobitné právne predpisy môžu ustanoviť jeho ďalšie náležitosti.

Stanovujú sa nasledovné pravidlá a postup vybavovania:

  • O vybavovaní sa vedú samostatné spisy v zmysle Registratúrneho poriadku na správu registratúry a registratúrneho plánu Úradu PSK.
  • Lehota na vybavenie je do 30 dní od doručenia podania na úrad. (V prípade sťažnosti je lehota do 60 pracovných dní od doručenia na úrad. Ak je sťažnosť náročnejšia na prešetrenie môže byť lehota predlžená pred jej uplynutím o 30 dní).
  • samosprávny kraj (poverení zamestnanci) je oprávnený vyzvať žiadateľa, resp. toho kto podal podanie, sťažnosť, aby v stanovenej lehote od doručenia výzvy doplnil údaje, príp. poskytol vysvetlenie. Zároveň je oprávnené požiadať o poskytnutie súčinnosti pri vybavovaní. Ak súčinnosť, resp. údaje nebudú doplnené, samosprávny kraj môže vec vybaviť alebo odložiť.
  • O výsledku vybavenia samosprávny kraj upovedomí subjekt písomne v zmysle platnej legislatívy.

Lehota vybavenia služby

Lehota vybavenia služby závisí od charakteru daného predpisu a jeho súvisiacej platnej legislatívy.  

Správne poplatky

Táto služba nie je spoplatnená, ak je vybavená výlučne elektronickým spôsobom. Inak sa účtuje poplatok v zmysle sadzobníka správnych poplatkov.

Doplňujúce informácie

Ďalšie informácie o danej službe je možné získať prostredníctvom -  webovej stránky Úradu PSK, telefonicky, mailom na uvedených kontaktoch, elektronickým podaním pomocou elektronického formulára, poštou či osobne na adrese: Úrad Prešovského samosprávneho kraja, Kancelária riaditeľa Úradu PSK, Oddelenie organizačné, registratúry a krízového riadenia, Námestie mieru 2, 080 01 Prešov.

Ochrana osobných údajov

Prešovský samosprávny kraj spracúva osobné údaje v súlade so  zákonom NR SR č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a v zmysle Zásad spracúvania osobných údajov fyzických osôb v Prešovskom samosprávnom kraji zverejnených na jeho webovom sídle.

Ak chcete požiadať o doplňujúce údaje k tejto službe elektronicky, môžete tak urobiť prostredníctvom elektronického formulára - Všeobecné elektronické podanie.

 

Podanie

 

 

 

Kontakty

Odbor

Kancelária riaditeľa
oddelenie organizačné, registratúry a krízového riadenia

Kontakt

PhDr. Gabriela Petrová, PhD.
gabriela.petrova@vucpo.sk
051/70 81 311

Web

 

Podania

Životné situácie

  • Demokracia
Tlačiť Nápoveda Odoberať zmeny Odoslať
Hodnotenie: 0/5
Hlasovalo: 0
Hodnotenie

Odporúčané stránky

    Kontakt

    Úrad PSK 
    Námestie mieru 2
    080 01 Prešov

    Infolinka: 051 / 70 81 111 

    Úradné hodiny pre verejnosť

    Úrad a podateľňa PSK 
    Pondelok - Štvrtok 

      8.00 - 15.00
    Piatok
     
    8.00 - 14.00

    Publikované: 09.02.2016 / Aktualizované: 07.01.2019 HoreTlačiť