koordinuje a organizuje úlohy na úseku havarijného plánovania v pôsobnosti Ú PSK
organizačne zabezpečuje plnenie úloh na úseku požiarnej ochrany – evakuačné plány, plány PO
zabezpečuje ochranu zverených objektov – budov, hnuteľného a nehnuteľného majetku
zabezpečuje správu hnuteľného majetku a nehnuteľného majetku, nepriemyselného hospodárstva a pomocných služieb
vyhotovuje a eviduje nájomné zmluvy týkajúce sa prenájmu priestorov, dodávok služieb vo vzťahu k budovám PSK a pod.
sleduje hospodárne využitie energií ÚPSK
vyhotovuje analýzy hospodárenia, efektívneho využitia priestorov, energií na úseku správy budov
vyhotovuje podklady v súvislosti s poskytovaním služieb a nájmu pre potreby fakturácie a ročného vyúčtovania nákladov
vyhotovuje a spracováva ekonomické analýzy vo vzťahu k programovému rozpočtovaniu na zverenom úseku
organizuje drobné opravy a údržby objektov ÚPSK
zabezpečuje prevádzku parkoviska PSK
eviduje zásoby na sklade zásobuje sklad tovarom sleduje hodnoty zásob tovaru na sklade odsúhlasuje hodnoty zásob na sklade s účtovnými dokladmi vyhotovuje rozbor hospodárenia za úsek skladového hospodárstva
vykonáva verejné obstarávanie tovarov a služieb týkajúcich sa prevádzky motorových vozidiel organizácie (zabezpečenie nákupu pneumatík, zabezpečenie opráv služobných motorových vozidiel, zabezpečenie umývania služobných motorových vozidiel a pod.)
sleduje vývoj cien u tovarov, služieb a prác, ktoré sa opakovane vykonávajú,
organizuje a zabezpečuje chod a prevádzku autodopravy na ÚPSK,
vedie a kontroluje evidenciu výkonu prác na úseku autodopravy,
spracováva dokumentáciu pre evidenciu pracovnej pohotovosti a práce nadčas vodičov,
spracováva dokumentáciu pre evidenciu najazdených kilometrov referentskými vodičmi,
sleduje čerpanie pohonných hmôt podľa vozidiel a ich využiteľnosti,
navrhuje riešenia smerujúce efektívnemu vynakladaniu nákladov na dopravný park organizácie,
vedie evidenciu o využití jednotlivých vozidiel a harmonogram prác jednotlivých vodičov podľa požiadaviek útvarov v organizácii,
kontroluje záznamy o prevádzke motorových vozidiel a vedenie predpísanej evidencie o prevádzke motorových vozidiel,
zabezpečuje pravidelné technické a emisné kontroly vozového parku organizácie,
vedie evidenciu vynakladania finančných prostriedkov na údržbu a opravu motorových vozidiel organizácie,
vedie evidenciu hospodárnosti prevádzky motorových vozidiel organizácie,
zabezpečuje povinné preškolenie a preskúšanie vodičov a referentských vodičov,
vyhotovuje zmluvy o zverení motorových vozidiel organizácie do používania,
fyzicky odovzdáva motorové vozidlá organizácie do užívania, vrátane spísania protokolu o odovzdaní,
vykonáva úkony na dopravnom inšpektoráte vo veci evidencie motorových vozidiel organizácie,
spracováva návrh rozpočtu na úseku autodopravy pre nasledujúce obdobie
spracováva došlé faktúry :
eviduje ich v programe SPIN so všetkými náležitosťami, t. j. dodávateľ, dátum vystavenia, dátum doručenia, dátum splatnosti, suma, účty – zápis do knihy došlých faktúr
preskúmava doklady z vecného a formálneho hľadiska pred jeho zaúčtovaním
pri preskúmaní skúma správnosť fakturovania dodávok a služieb (množstvo, kvalita, cena...) v porovnaní so skutočnosťou a dohodnutými podmienkami podľa objednávky prípadne zmluvy
skúma číselnú správnosť ( napr. prepočítaním položiek na fa)
skúma úplnosť údajov v dokladoch potrebných pre operatívnu evidenciu – ak fakturovaná dodávka nezodpovedá skutočnosti, dohodnutým podmienkam korešponduje s dodávateľom
vyhotovuje krycí list s predkontovaním položiek v logistike
vyhotovuje krycí list s predkontovaním v podvojnom účtovníctve
zabezpečuje overenie, potvrdenie podpisom zodpovedných pracovníkov za účtovný prípad
zabezpečuje vyhotovenie, resp. dokladá príjemky, eviduje do evidencie majetku
po kompletizácii faktúr v zmysle vyššie uvedeného a doplnení predpísanými náležitosťami spolu s platobným poukazom odstupuje tieto na podpis nariadenému
podobným spôsobom eviduje dobropisy a ťarchopisy cez program SPIN
vyhotovuje objednávky na dodávky a služby s potrebnými náležitosťami : prieskum trhu , zabezpečenie podpisov oprávnených pracovníkov zodpovedných za verejné obstarávanie, za hospodárnosť, efektívnosť a účelnosťou využitia fin. prostriedkov
a všetkým nájomníkom v budove PSK -fakturácia nájomného a fakturácia za služby sleduje čerpanie rozpočtu po položkách
na úseku správy majetku zabezpečuje najmä:
vedenie náležitej evidencie hnuteľného a nehnuteľného majetku v užívaní Úradu PSK a majetku, ktorý nebol zverený do správy
zaraďovanie majetku do užívania
číslovanie majetku
presuny majetku
účtovné odpisovanie investičného majetku
definovanie účtovných predkontácií pre jednotlivé pohyby majetku
predkladanie náležitých účtovných zostáv o majetku odboru financií
prípravu zmlúv k prevodom prebytočného hnuteľného majetku do správy, prenájmu a predaji
vyraďovanie majetku Úradu PSK z evidencie
prípravu príkazných listov a zoznamov o evidencii majetku k riadnym a mimoriadnym inventúram majetku Úradu PSK a prenajatého majetku
účtovné vysporiadavanie predaného majetku a vyradeného majetku
vedenie korešpondencie ponúkaného prebytočného majetku štátnej a verejnej správy a príprava podkladov k rozhodovaniu
aktualizáciu plnenia programového rozpočtu Ú PSK
prípravu podkladov k priznaniu dane z nehnuteľností pri novonadobudnutom nehnuteľnom majetku
aktualizáciu predpisu pre platby nájomného za prenajaté byty v Sabinove a vedenie náležitej evidencie
na úseku krízového riadenia:
poskytuje okresnému úradu v sídle kraja podklady potrebné na vypracovanie analýzy územia kraja a podklady na vypracovanie plánov ochrany obyvateľstva z hľadiska možných mimoriadnych udalostí,
spolupracuje s orgánmi štátnej správy a obcami pri plánovaní a zabezpečovaní evakuácie na svojom území a utvára podmienky pri evakuácii na súčinnosť medzi samosprávnymi krajmi,
poskytuje okresnému úradu v sídle kraja údaje o zariadeniach civilnej ochrany a spolupracuje s orgánmi štátnej správy a obcami pri plánovaní a riešení ukrytia obyvateľstva,
spolupracuje s orgánmi štátnej správy najmä pri príprave na civilnú ochranu,
podieľa sa na preventívno-výchovnej a propagačnej činnosti v civilnej ochrane,
metodicky riadi a vykonáva prípravu obyvateľstva na sebaochranu a vzájomnú pomoc, ako aj prípravu na poskytovanie prvej pomoci v spolupráci s verejnoprávnymi inštitúciami s humanitným poslaním,
v súčinnosti s obvodným úradom v sídle kraja a obcami sa podieľa na príprave a kontrole zabezpečenia úloh obrany štátu v obvode svojej pôsobnosti,
podieľa sa na riešení problémov, ktoré sa týkajú viacerých obcí v obvode vyššieho územného celku na úseku obrany štátu a riešení problémov, ktoré môžu vzniknúť alebo vznikli v čase vojny alebo vojnového stavu,
spolupracuje s príslušnou vojenskou správou a územnými vojenskými správami na príprave a zabezpečovaní úloh obrany štátu v obvode svojej pôsobnosti,
podieľa sa na príprave občanov na obranu štátu v obvode svojej pôsobnosti,
zabezpečuje súčinnosť s územnými vojenskými správami pri oslobodzovaní zamestnancov od výkonu mimoriadnej služby,
spolupracuje s okresným úradom v sídle kraja pri uplatňovaní požiadaviek okresných úradov a požiadaviek samosprávneho kraja na vykonávanie opatrení hospodárskej mobilizácie na príslušných ústredných orgánoch,
zabezpečuje plnenie úloh v rámci hospodárskej mobilizácie v zmysle zákona č.179/2011 Z .z. o hospodárskej mobilizácií